Presseomtale opgjort i besøg

Som nogle af jer måske har læst herinde på bloggen i PR-sektionen, så har jeg over sommeren fået en del omtale. Jeg har fået en del spørgsmål, om hvor meget trafik og omsætning det egentlig har givet.

Da jeg helst ikke vil give unødvendige informationer væk til mine konkurrenter, som (desværre) også læser alle mine gode tips herinde, så vil jeg primært fortælle lidt om de besøg der kom.

Jeg vil starte jer med at vise grafen, for den tæller vidst ret meget for sig selv. Den er taget fra Analytics.

Besøg over sommeren på BilligeGolfbolde.dk
Som grafen tydeligt viser, så er der en ret stor stigning, de gange hvor jeg var i pressen. Den ‘normale’ linje viser et godt stabilt antal besøg, og vi er ikke under 100 om dagen. Jeg ligger blandt andet nummer 1 på ordet ‘golfbolde’ så jeg trækker altså en del trafik hver dag, og alligevel er stigningen så tydelig.

Serveren var desværre nede, grundet det massive pres på så få minutter.

Jeg har kigget lidt dybere i Analytics, og det er nogle rigtig spændende data, der afviger utrolig meget fra det jeg er vant til. Når jeg sammenligner perioder skal jeg også huske ikke at sammenligne med den 9. Juni, for der er der ikke rigtig noget statistikker som der passer må jeg indrømme.

Det er åbenlyst, at denne trafik desværre ikke konverterede lige så godt, som min shop ellers gør. Det gav dog stadig en god del ekstra kunder. Derudover er der også de gode links, som nogle af de søde redaktioner vil lave, fx. Sn.dk’s omtale af BilligeGolfbolde.dk.

Konklusionen er derfor, der kan VIRKELIG trækkes mange besøg ud af pressen. Både besøg, men på sigt også kunder. Selvom man styrer AdWords fuldstændig, og også er kongen af Google, så skal man bare også have presseomtale med. Du kan se hvad det gjorde ved mine Analytics-data, det kan det også gøre ved dine. Læs evt. min opskrift på presseomtale, hvis du er klar til at tage action NU. Og hvorfor dog også vente?