OpticZoo

Da jeg boede i Spanien mødte jeg en optiker ved navn Peter Hejnfelt. Vi blev hurtigt gode venner, da det viste sig at vi havde mange fællesinteresser.

Han havde en brillebutik nede i Sydspanien, som gik rigtig fint. Han fortalte mig dog også, at han gerne ville online. Han havde al logistik og varerne klar, han manglede blot en der kunne lave det online.

Jeg undersøgte derfor markedet en smule, og kunne se at det var præget af få, men store spillere. De var dog ikke verdensmestre i hverken markedsføring eller konverteringsoptimering, så der var en del ting jeg mente vi kunne gøre bedre.

Vi besluttede os derfor om at gå sammen, hvor jeg stod for alt online og Peter stod for alt offline. Navnet blev OpticZoo.

Nu sælger vi en del briller i Danmark på Opticzoo.dk, men ambitionerne er meget større. Vi vil ud i hele Europa, og sælge briller. Solbriller og almindelige briller med styrke.

I Tyskland er det 30% af alle briller med styrke, der bliver solgt online. I Danmark er det under 1%. Der er altså et kæmpe marked her, og jeg er sikker på at det kun er et spørgsmål om tid før dette potentiale bliver indløst. Der håber vi, at være med helt i front.

Opdatering: I 2017 solgte jeg mine anparter i Opticzoo, grundet jeg havde brug for mere tid til at fokusere på mine andre projekter.

>