Lad 2012 blive husket

Efter at jeg er kommet hjem fra Australien (blog indlæg følger), har jeg jo været en del bagud på alle de blogs jeg normalt følger. Derfor har jeg nu læst op på de fleste, og kan konkludere noget. Folk sigter for lavt.

Jeg synes generelt at de blogindlæg jeg har læst, at der satser folk alt for lavt. Deres mål er for lave, simpelthen. Målene skal selvfølgelig være realistiske, men sæt nu nogle mål, som bliver fandens hårde at opnå. Noget hvor du tænker at du virkelig skal stramme balderne sammen, for at nå det.

Jeg synes gang på gang at man ser, at folk opnår noget, som de ikke troede var muligt. Det er de mennesker, som sætter de højeste mål, der som regel opnår mest. Så sæt et, næsten, urealistisk mål – og så vil du opdage at du faktisk kommer meget tættere på, end hvis du ikke havde sat det så højt.

Giv den fuld gas – det betaler sig!

For at holde motivationen oppe, kan det så være en god idé at sætte nogle delmål. Så virker det store mål pludselig mere realistisk, og på den måde tager du hele tiden et skridt tættere på.

Mine mål for 2012 går nogenlunde ud på følgende:

  • Sørg for at skabe minimum en million i overskud i de projekter jeg er med i (ikke samlet, men til mig)
  • Lig nummer #1 på ordet golfudstyr
  • Start webshop op i udlandet
  • Forsøg overskuddet med 100 % i BilligeGolfbolde.dk
  • Vind en pris, af en eller anden art

Når jeg dem? Ja.

Slutteligt en lille anekdote, som min samarbejdspartner Tom fra Euroscan.dk, sendte til mig:

Søbolde vs. Nye logobolde

Vi spillede en fire-bold på golfbanen og skulle slå ud på hul 6. Hullet er i virkeligheden en større mental udfordring end en slagteknisk udfordring. For man skal over en sø lige før green…

Min ene modspiller trak en bold frem, som han havde fundet. En sø-bold. For som han forklarede: “Jeg ryger næsten altid i søen, men når det er en bold jeg har fundet, gør det ikke så meget”. Så slog han- lige i søen med et stort plump.

Den næste spiller sagde: “Jeg skal bare over den sø og derfor tager jeg min allerbedste bold.”

Hun teede bolden op, fokuserede, tog et øveslag, gik til bolden og svingede helt perfekt og landede helt tæt på green. På den rigtige side af søen.

Din tilgang og attitude er helt afgørende i både golf og i salg. I salg kan kundeemnerne (mere eller mindre bevidst) fornemme om du “er der”, om du virkelig tror på det og om du kan stå inde for det, både når du:

  • Telefonkanvasser eller kontakter kundeemnet på en messe
  • Når du kommer ind ad døren til det første indledende møde hos kundeemnet
  • Når du præsenterer din virksomhed
  • Når du stiller behovsaktiverende spørgsmål og opbygger en businesscase
  • Når du præsenterer en løsning eller et tilbud
  • Når du forhandler og skal have en underskrevet kontrakt
  • Der er to slags mennesker, dem der spiller med sø-bolde og dem, der vil over søen.

Beslut dig for at vinde i 2012!!