Fremtidens guld er viden

I fremtiden (altså indenfor de næste 5 år) er jeg sikker på at der kommer flere webshops. Wow – den havde du ikke set komme vel ? :)

Men når der nu kommer flere webshops, så kommer der også mere konkurrence. Logisk nok. Hvad kommer man så til at konkurrere med? Tjo, altså der er selvfølgelig de mange parametre med pris, service, kvalitet osv. Det er 100 % dét som kommer til at betyde noget. Men jeg tror at det hele ligger i sammensætningen af disse parametre. Hvordan man kombinere en høj servicegrad, med hurtig levering og en billig pris. Det kommer til at blive spændende.

Den anden del er det, er hvordan ens webshop fremstår. Har man styr på Adwords, Facebook, SEO og hvad der nu ellers hører med? Her kommer det til at omhandle know how. Dem som virkelig ved hvad der virker på nettet, tror jeg, kan komme ind i en nærmest hvilken som helst branche.

Det kræver selvfølgelig noget branche erfaring, og et brand, men dem som ved hvad der virker, de kan komme rigtig godt fra start.

Men der er nogle som sidder inde med det rigtige know how, som virkelig kan komme til tops med deres webshops. Hvis man formår at bruge de forskellige markedsføringskanaler ordentligt, så kan nystartede butikker altså nemt få skabt en rigtig stor omsætning fra dag 1. Alt det kræver er know how. Når du først ved hvad der virker rent søgemaskinemæssigt, så virker det jo også på andre hjemmesider.

Der er blot et sted hvor det er lidt anderledes, og det er selvfølgelig mht. Søgeordene. Her skal man ud og finde nogle nye. Man kan som regel finde inspiration på konkurrenternes side, men det bedste er jo at finde de guld-søgeord som man kan dominere selv, og som konvertere vanvittig godt.

Udover at man så kan lave webshops som kan spille max på baggrund af sin know how, så er det også denne know how som pludselig står i høj valuta. Fordi at så vil alle de store webshops jo gerne gøre brug af din know how. Og den kan du sælge utrolig dyrt. Kan du blot hæve deres konverteringsrate med 1 %, så er deres lykke gjort.

Nu skrev jeg selv at det var ’dyrt’. Men det gav mig faktisk anledning til at skrive et andet blog indlæg, så inden længe vil jeg nok skrive lidt omkring det med at sælge viden ’dyrt’.

Lige for at runde det af, så er min pointe bare, at det gælder om nu at skaffe noget know how. Bliv mester indenfor et felt. Bliv den bedste. Du kan jo sagtens. Hvis du ikke bliver den bedste, så er der en anden der bliver det. For der vil jo altid findes en, som er den bedste, så hvorfor ikke lade det blive dig? Go, go, go! :-)