Anmeldelse af Shoporama

Igår lancerede jeg min første Shoporama. Navnet på den er Blomogborup.dk, og som navnet lidt siger, så er det en shop jeg har startet med Rasmus Borup Nielsen, som er min trofaste partner i blandt andet Dealfighter.dk, Trademen og iCovers.

Tanken bag shoppen er ikke helt som en traditionel webshop. Vi har nemlig en masse fede produkter, og dem som vi ikke får solgt på Dealfighter.dk, dem afsætter vi til andre dealsider som Sweetdeal osv. Tidligere gav det en masse administrativ bøvl med at der skulle sendes kæmpe excel-filer frem og tilbage, og der var ALTID problemer med det. Istedet har vi nu lavet, så alle får en rabatkode, som de så skal indløse på Blomogborup.dk. Rigtig fin løsning, som vi er super glade for.

Men det var ikke det som mit indlæg skulle handle om, jeg vil nemlig gerne lave en anmeldelse af Shoporama.

Valg af platform – tanker

Da vi skulle vælge platform, så lå det først mest til højrebenet at vælge Prestashop (som på BilligeGolfbolde.dk) eller Magento (som på iCovers.dk og Dealfighter.dk). Udfordringen var dog, at vi ALTID har udfordringer med at finde kompetente udviklere til de her to platforme. I og med at det ikke er en hel traditionel shop, så vidste jeg at det ville komme til at kræve mange udviklingstimer, og som du også kan se på min liste over ting jeg anbefaler, så har jeg i skrivende stund ikke fundet en Prestashop eller Magento udvikler som jeg er tilfreds med.

Jeg har så lagt mærke til, at blandt andet Brian Brandt flere gange har udtrykt at han er ret glade for at bruge Shoporama. Så lige pludselig, så begyndte jeg også at tage Shoporama med som en mulighed.

Jeg oprettede så en demo-shop og legede med de mange muligheder der var. Som hardcore e-købmand, så var det svært ikke at blive forelsket. Der var jo mega mange muligheder, som altid har stået på min ønskeliste, men som grundet tekniske udfordringer aldrig har været mulige. Et godt eksempel er noget så simpelt som brug af tags i meta-titler, som de har tænkt ind fra dag 1. Det er en fed feature, og sådan er systemet bare spækket med små fede detaljer.

Efter at have leget rundt 1-2 uger, så var jeg overbevist om at systemet kunne alt det tekniske jeg ønskede mig. Jeg skrev lidt frem og tilbage med Morten Blinksbjerg omkring nogle konkrete ting, der manglede, for at vores lidt specielle webshop kunne lade sig gøre. Han mente at det også have relevans for andre shopejere, i og med at dealsider bliver konstant mere populære, så det var han klar på at udvikle. Og det overtalte mig faktisk. For udover at de to ejere, Morten og Morten, er super flinke fyre, så er de også klar på at give den en skalle. Jeg føler at jeg har en døgnsupport, og jeg kan altid regne med at de får fikset noget, hvis der skulle opstå det mindste problem. De arbejder altså ud fra præcis samme interesse, nemlig at skabe den bedst mulige forretning for mig. Det overtalte mig, og så valgte jeg Shoporama.

Skal man sætte fingeren på noget, så er det uden tvivl designet i administrationen. Men jeg ved, at begge Morten’er er klar over det, og det står på deres to-do. Men som de også udtaler, så blev Rom eller Shoporama ikke bygget på én dag, så jeg ved det nok skal komme.

Jeg vil derfor gerne give den varmeste anbefaling af Shoporama videre til alle. Min næste shop skal uden tvivl også være en Shoporama, og det håber jeg at flere vil gøre, for jeres egen skyld. Så kan I arbejde ud fra optimale vilkår, og allerede være et skridt foran alle konkurrenterne, som ikke bruger Shoporama.